Travelvibe facts

Doelgroep Travelvibe

30 Plussers. Een doelgroep die niet het hele jaar de wereld over kan reizen. Ze hebben een baan, wonen over het algemeen zelfstandig en zijn al dan niet gebonden aan partner en kind(eren). Dankzij hun werk hebben ze over het algemeen wel wat te besteden, maar dit remt hen tegelijk om lang op pad te gaan. Een groot deel droomt nog altijd van de tijd dat ze wél de wereld over trokken. Ze koesteren het ‘travellers-gevoel’ en reizen wanneer het wel uitkomt. Juist omdat ze zo dol op reizen zijn, gaan ze er helemaal voor. Ze zoeken die ene idyllische hotspot en laten zich nog steeds graag inspireren.

De niche van Travelvibe

Met Travelvibe richten wij ons op een niche; de reiswensen en reisbeleving voor en van 30 plussers. Hiermee focussen wij ons op een specifieke doelgroep die een baan, huis, gezin combineert met reizen. Het voordeel? Een onderscheid binnen de talloze reisblogs. Dit ‘micro-influencen’ heeft een aantal voordelen voor onze content:

  • we hebben meer betrokkenheid en dus een nauwere band met onze volgers
  • creëren meer effect omdat we inzoomen op deze selecte groep
  • we weten waar we over schrijven, omdat we zelf tot de doelgroep behoren
  • we schrijven en fotograferen zelf
  • we bloggen enkel over wat zelf ervaren én interessant vinden

Ervaring

Dankzij onze studie en werkervaring, mag je van Travelvibe kwalitatieve content verwachten. We schrijven teksten voor web, print en social media, maar zorgen ook zelf voor visuele content. Lees meer over Yvon & Laura.

Social Media

Naast publicatie op Travelvibe.nl, zetten we ook actief diverse social media kanalen in:
Facebook, TwitterInstagram, Pinterest en LinkedIn.

Blog Society

Travelvibe is ‘gouden blogger’ van Blog Society. Dit platform bereikt minimaal 50.000 unieke bezoekers per maand en is opgericht door TMG. Naar eigen zeggen bieden zij “sneak peaks van de meeste recente blogposts van de crème de la crème in de bloggerswereld”. Wij uploaden onze blogposts dus niet alleen op Travelvibe, maar ze zijn ook zichtbaar op dit kanaal van TMG. Bovendien komen ‘verse’ posts ook onder de aandacht op De Reiskrant van de Telegraaf.

Influencer BlogSociety Travel - Travelvibe

Travelvibe in de media

Travelvibe is al een paar keer opgedoken in de media. Zo zijn we onder meer genoemd bij:

Publicaties

Op Travelvibe publiceren we wekelijks 3+ artikelen in verschillende categorieën:

Travel

  • Been there (reisverslagen)
  • Top 5 (divers)
  • Travel thoughts (inspiratie en feeling)
  • Travelvibe plogs (fotoverslagen van bestemmingen)

Hotspots

  • Sleep (overnachtingsadressen)
  • Food & drinks (restaurants en bars)
  • Visits (musea, expo, etc)

Must haves

  • Lifestyle
  • Books
  • Gadgets
  • Digital

Meer Travelvibe facts of informatie? Neem dan even contact met ons op!

Awards

Veelbelovend reisblog

Travelvibe is op 10 januari 2016 uitgeroepen tot 1 van de meest veelbelovende reisblogs.
bron: School voor reisjournalistiek

Travelvibe facts (veelbelovend reisblog)

Disclaimer

De content op Travelvibe is zelf geschreven en gemaakt, tenzij dit anders wordt vermeld door de beheerders van deze website. De inhoud is zorgvuldig samengesteld, maar wij aanvaarden geen aansprakelijkheid bij eventuele onjuistheden. Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor content die is gelinkt aan deze website en/of gekoppelde bestanden en platforms. Wil je iets van de content van Travelvibe gebruiken? Mail ons dan jouw verzoek.
Website & content is copyright of Travelvibe.nl – © Travelvibe 2015. All rights reserved.